איך בונים תוכנית שיווק: המדריך המלא

הכנה מראש זה המפתח. אברהם לינקולן אמר פעם, 'תנו לי שש שעות לקצוץ עץ ואני אבזבז את הארבע השעות הראשונות בלהשחיז את הגרזן'. אז לא משנה אם אתם מחפשים לגזום עצים או להוציא לפועל תוכנית שיווק, חשוב שתחשבו מראש ותחשבו על כל הצעדים שאתם הולכים לעשות בעתיד ותפרסו בפניכם את התוכנית שאתם הולכים לעשות כדי לראות שבאמת יש לכם את היכולת ואת הכלים לעשות אותה, זה קריטי להצלחה שלכם.

תקציב השיווק שלכם יכול להיות על- שיווק דיגיטלי, מודעות מודפסות, עיתונים, קמפיינים PPC, אתרי אינטרנט (קראו כאן על מה אתם צריכים לדעת על בניית אתרים), מיתוג ברשתות, כנסים ואירועים וכו'. בגלל שאנו סוכנות לשיווק דיגיטלי אז התוכנית שיווק הזאת תתמקד בעיקר בנושא של שיווק דיגיטלי, אבל האסטרטגיה שאנחנו הולכים ללמד אתכם יכולה לשמש אתכם עבור כל סוגי הפרסום שלכם.

עבור המשווקים כיום, יצירת תוכנית שיווק משולבת שכוללת שיווק ברשתות החברתיות, (קראו כאן על 4 סיבות למה כדאי לכם לפרסם ברשתות החברתיות) שיווק באמצעות תוכן, שיווק בדוא"ל, PPC וSEO – כל היסודות של שיווק דיגיטלי חזק, זה הכרחי כדי למשוך לקוחות וקונים פוטנציאלים בעידן הדיגיטלי.

אז היי, אני לא מכיר אתכם, אולי אתם עובדים בחברה ממש גדולה ונתנו לכם לבנות תוכנית שיווק לשנה הבאה, או שאולי אתם משיקים סטארט-אפ חדש ורוצים לבנות תוכנית שיווק מאפס, או שאולי למדם בעבר איך בונים תוכנית שיווק כמו שצריך אבל עברו כבר 25 שנה מאז שסיימתם ללמוד את זה או מאז שכתבתם תוכנית שיווק, ואז אתם קולטים שהעולם השתנה קצת. לא משנה מי בדיוק אתם, ומה אתם עושים, הצעדים שאתם נוקטים היום כדי להכין תוכנית שיווק מסודרת יגרמו לעסק שלכם להיות יציב וזה יהיה היסודות של העסק שלכם גם עוד הרבה שנים.

קראו כאן על יסודות המיתוג.

אבל לפני שנצלול פנימה, אני רוצה רגע להראות לכם איך אמור להראות ואיך אמורים לבנות תוכנית שיווק.

איך לבנות בצורה נכונה את התוכנית שיווק שלכם.

 

דבר ראשון, תכתבו את המטרות שלכם

נכון שלכתוב את המטרות שלכם אולי לא צריך להיות הצעד הראשון שלכם כאשר אתם רוצים לבנות תוכנית שיווקית, לכתוב אותם על הדף של התוכנית שיווק בהחלט יכול לכוון אתכם ולקבוע את הבמה לכל שאר הדברים שיבואו אחרי זה.

 

תשקיעו במחקר שלכם
המחקר שתעשו הוא יהיה היסודות של התוכנית שיווק שלכם, והוא אמור לכלול:

  • ניתוח התחרותיות

    של החברה שלכם בשווקים שונים.

  • ניתוח עצמי

    תנתחו את הנקודות החזקות של החברה שלכם, את הנקודות תורפה, הזדמנויות ואיומים. זה דבר שיגרתי לכל עסק ולכל תוכנית שיווק.

  • תבינו את האישיות של הקהל יעד שלכם –

    כולל המיקומים של הלקוחות שלכם, והמיקומים של הלקוחות שאתם לא רוצים להגיע אליהם.

  • תדעו מה מחזוריות הקניה של הלקוחות שלכם –

    הבנה ולמידה של דברים כמו מתי, איך ואיפה הלקוחות שלכם מבצעים רכישות, יכול לעזור לכם להשיג המון לידים!

 

פרשו את האסטרטגיה שלכם

אחרי שיש לכם כבר אחיזה ברורה ואתם מבינים טוב מאוד מי הלקוחות שלכם, הגיע הזמן לפרוש ולהרחיב את האסטרטגיה שכלם, שלב זה כולל:

  1. הגדרת היעדים שלכם
  2. לדעת את הייחודיות שלכם
  3. לוודאות שיש לכם מותג חזק
  4. לוודאות שיש לכם אתר אינטרנט מתאים באמת
  5. ליצור תוכן לא פחות ממצוין!
  6. להגדיר איפה אתם צריכים שערוצי ההפצה שלכם יהיו (מייל, רשתות חברתיות וכו')
  7. לוודאות שיש לכם אסטרטגיית SEO טובה

 

תגדירו דרכים למדוד עד כמה החברה עומדת ביעדים שהצבתם

אז אחרי שסיימתם עם כל החלק הקשה, והאסטרטגיה שלכם מוכנה ואתם מתחילים כבר למשוך בחוטים וליישם את התוכנית שלכם, עכשיו זה הזמן למדוד האם זה עובד בכלל. למעשה, אפילו לפני שהתחלתם ליישם את הטקטיקה שלכם אתם צריכים לעשות מדידות והערכות כדי לקבוע את הבסיס שלכם.
מה עשיתם בעבר, ומה היו התוצאות אז? איך האסטרטגיות החדשות יכולות לשפר את הROI (החזר השקעה) שלכם?
המדידות והערכות צריכות להיעשות תמיד. גם לפני, במהלך ולאחר התהליך – על בסיס חודשי/שבועי, כדי לוודאות שאכן התוכנית שלכם נותנת תוצאות חיוביות וגם בשביל לדעת לשנות כיוון במידה והתוכנית לא עובדת כמו שצריך.

 

תכתבו תוכנית אסטרטגית מקיפה

כשיש לך תכניות טקטיות ולוח זמנים זה מעניק חיים לרעיונות ולאסטרטגיה שלך. נסו להתמקד על 4 או 5 טקטיקות ראשיות למשך השנה ותיצרו תכניות על איך להוציא לפועל את אותם טקטיקות. קחו בחשבון שהטקטיקות שלכם יכולות להיות וגם יכולות לא להיות כמו המטרות שלכם. אם לדוגמא המטרה שלכם היא להשיג יותר תנועה ב50%, אז הטקטיקה שלכם תחקור  איך לחקור להשיג את התוצאה הזאת.

זה מדריך, לא תנ"ך.

 

אף אחד לא יכול לחזות את העתיד, ולכן חשוב לזכור שהתוכנית שיווק שלכם צריכה תמיד להיות חיה ונושמת ובועטת. תוכנית שיווק צריכה להדריך אתכם ותצטרכו לפעול כנגדה למשך כל השנה.

חשוב מאוד לשמור על שקיפות מלאה כאשר כותבים את התוכנית השיווקית. כדי לקבל פידבקים ותגובות מכל הסוגים לגביה.

תוכנית שיווק שנשארת על המדף ומעלה אבק, לא שווה כלום. יש תוכניות שיווק שלא שוות כלום כבר מהתחלה, לדוגמא תוכנית שיווק שכתובה כמו מדריך ואפשר לעשות בה שינויים, לא כמו תנך!

 

המחקר שלכם

 

טעות נפוצה שקוראת אצל רבים היא שהם מתחילים את התוכנית הטקטית שלהם לפני שהם גיבשו את התוכנית האסטרטגית שלהם. ובשביל לגבש תוכנית אסטרטגית, אתם צריכים לעשות מחקר.

 

אם אתם לא יודעים מי אתם, מה אתם מוכרים או למי אתם מוכרים, אתם הולכים לעבוד מאוד קשה כדי לשכנע אנשים שיקנו את המוצר שלכם או את השירות שלכם. לא משנה איזה טקטיקות אתם הולכים לעשות בעניין. אז אם אתם עדיין לא גיבשתם תוכנית אסטרטגית, תעשו את השיעורים שלכם. תתחילו בזה שתעשו מחקר מתחרים מעמיק ומחקר על הקהל יעד שלכם. את התחביבים של קהל הלקוחות שלכם (עוד קצת ותקראו על איך לעשות מחקר כמו שצריך). הצעדים האלו יעזרו לך להציב בסיס חזק עבור התוכניות הטקטיות שלכם וזה יאפשר לכם לפתח ציפיות ויעדים גבוהים וסבירים.

 

תרגישו את התחרות

על מנת לשער את הסבירות להצלחה וכדי להגדיר את האסטרטגיה השיווקית שלכם, אתם צריכים ללמוד, להבין את התחרות שלכם. דבר ראשון תחקרו את התחרותיות שלכם, זה יעזור לכם גם לעשות את ניתוח הSWOT

 

בעולם החדש של שיווק באמצעות משיכת הלקוחות אליך, (מה שנקרא Inbound Marketing) יש כמה אסטרטגיות שבאמת נחשבות טובות. אנו משתמשים באסטרטגיות האלו גם כשאנחנו עושים מחקר מתחרים. שימוש בדוא"ל וברשתות החברתיות, ובחינה של התוכן של המתחרים שלכם, ייתן לכם כמות עצומה של ידע על המתחרים שלכם.

כמה טיפים שיעזרו לכם להבין מול מי אתם מתמודדים:

  • תרשמו לרשימת התפוצה של המתחרים שלכם.
  • תעקבו אחרי המתחרים שלכם בפייסבוק, אינסטגרם, טוויטר, לינקדין. ואחרי עוד רשתות שאתם יכולים למצוא אותם שם.
  • תבחנו איזה תכנים המתחרים שלכם מפרסמים, למי הם מכוונים להגיע, באיזה תדירות הם מפרסמים, מי כותב להם את התכנים, מה הנושאים של התכנים שלהם וכו'

בצעו ניתוח SWOT

 

לכל עסק או לכל תוכנית שיווק צריך שיהיה ניתוח של SWOT (חולשות, חוזקות, הזדמנויות, איומים).

הניתוח הזה אמור מאוד לעזור לכם להבין ולהגדיר את הנקודות חולשה, חוזקה שלכם ואת ההזדמנויות והאיומים שלכם. כך שתוכלו לפתח מטרות ויעדים שרלוונטיים מאוד אליכם. הניתוח הזה יעזור לכם גם להבין מה מבדיל אתכם מהמתחרים שלכם, ואיך אתם צריכים למקם את עצמכם בשוק. זה יעזור לכם גם להבין טוב יותר את המסר שלכם ואת שיטת המכירה הייחודית שלכם. כדי לבצע ניתוח SWOT שעובד אתם צריכים להיות כנים בצורה אכזרית עם עצמיכם. תכתבו 5 דברים בכל קטע, ההגבלה של הרשימה שלכם תעזור לכם להתמקד על הנקודות הקריטיות ביותר וגם תישארו ממוקדים.

 

בנוסף, כדי לעשות מחקר SWOT לעסק שלכם או לתוכנית שיווק שלכם, זה יהיה נכון מאוד לעשות מחקר SWOT לכל קטע בתוכנית שיווק שלכם. לדוגמה: (אנו גם נדון על זה בהמשך המאמר) שיווק באמצעות תוכן, רשתות חברתיות, וSEO כל אלו יהיו חלקים מאוד חשובים של התוכנית שיווק שלכם ומאוד יעזור אם תעשו לכל אחד מהם מחקר SWOT משל עצמו.

 

תיצרו אישיות לקונים שלכם

הימים של השיווק היוצא כבר עומדים להיגמר. אנחנו גבר לא מסתכלים על קהלי היעד כגוש ענק ולא מוגדר. מה שכן עושים היום, בשיווק נכנס, חוקרים ומכוונים רק לקהלים מאוד מסוימים שאנו צריכים. זה צעד חשוב בבניית תוכנית שיווק נכנסת.

יצירת אישיות לקונים שלכם, על מנת להבין את הקהל יעד שלכם, זה ייתן לכם לראות למי את משווקים. מה הנקודות הכואבות שלהם, איפה הם גרים, ועוד מספר תכונות דמוגרפיות אחרות. כל המידע הזה יעזור לכם לבנות אישיות לקהל יעד שלכם וכך תוכלו לבנות תוכנית שיווקית ממוקדת ורלוונטית מאוד לקהל יעד שלכם.

תמיד תזכרו, לא לנסות לתפוס את כל הדגים בים, אתם צריכים לנסות לתפוס רק את אלו שאתם רוצים לתפוס, מהסיבה הפשוטה שיש להם את הפוטנציאל הכי חזק להפוך ללקוחות שלכם. הרשת שלכם לא צריכה להיות רחבה, היא צריכה להיות ממוקדת.

 

תלמדו מהו מחזור הקניה של הלקוחות שלכם

לאחר שזיהיתם את הזהות של הלקוחות שלכם, השלב הבא זה להבין איך האנשים הספציפיים הללו חושבים ובסופו של דבר מחליטים לקנות. לדברי כל התומכים במיתולוגיה של שיווק נכנס, יש שלושה שלבים במסע של כל קונה: מודעות, התחשבות, החלטה. כל אחד משלושת השלבים הללו הוא הזדמנות ענקית בשבילנו כמשווקים כדי לטפח את הלקוח הפוטנציאלי שלכם על ידי זה שנספק ללקוח תוכנים בעלי ערך על המוצר או על הבעיות שהן מנסים לפתור.

  • בין 70% ל90% מהמסע של הלקוחות מסתיים עוד לפני שהם פונים אליכם (לספק).
  • הצרכנים כיום מסתמכים על התוכן פי 5 ממה שהיו לפני 5 שנים.

תכינו אסטרטגיה

 

עכשיו אחרי שעשיתם וסיימתם את המחקר שלכם, אתם יכולים להתחיל לגבש אסטרטגיה שיווקית עבור התוכנית שיווק שלכם.

 

המטרה היא הדבר הכי חשוב בתוכנית שיווק שלכם. אם סיימתם לעשות את המחקר שלכם, אתם אמורים כבר לדעת לזהות את החולשות שלכם ואת המקומות שבהם יהיו לכם הזדמנויות טובות. תגדירו הרבה יעדים ומטרות איכותיות על פי הממצאים שמצאתם, כמו כן תגדירו גם מדדי ביצוע מרכזיים (באנגלית: Key Performance Indicators, בקיצורKPI ). זה יעזור לסלול לכם דרך חלקה, תבינו לעומק את ההחזר השקעה של השיווק שלכם (ROI) ותתאימו את עצמכם בהתאם ותשנו טקטיקות שיווק אם אתם מוצאים שטקטיקות מסוימות עבודות טוב יותר מאחרות.

 

היעדים והמטרות צריכים להיות ברי השגה, אבל לא קלים מדיי. אתם צריכים כמובן לכוון גבוה ולהיות תמיד בצמיחה, אבל לא לכוון גבוה מדיי ואז תמצאו את עצמכם מיואשים ומתוסכלים.

 

הנה כמה טיפים כלליים שיש לזכור מתי שאתם קובעים יעדים ויעדים שיווקיים:

  • תשערו בערך מה המקום שלכם בשוק ותגדירו יעדים מציאותיים
  • תבינו את קצב הגדילה שלכם עד עכשיו, ותגדירו מטרות להשגה אפשריות אבל מאתגרות.
  • חשוב שיהיה קשר ברור בין המטרות שלכם לבין החזון העסקי שלכם
  • אל תעמיסו יותר מדיי על עצמכם. תבחרו בין מטרה ל2 מטרות עיקריות ועוד 3-5 מטרות תמיכה.
  • תקבלו את זה שלפעמים אתם תכשלו ולא תשיגו את כל המטרות. תהיו שלמים עם זה ותלמדו מהטעויות שלכם.
  • תיצרו אבני דרך בדרך אל המטרה.

 

תמיד תזכרו, אנחנו משווקים. לא מנתחי לב. תיהנו מזה, תהיו יצירתיים ואל תהיו יותר מדיי קשים עם עצמכם.

 

תדעו מה מייחד אתכם

לדעתם את הייחודיות שלכם זה מאוד קריטי כדי להביס את המתחרים שלכם וכדי לבסס את החברה שלכם בשוק, הייחודיות שלכם מאוד קשורה למותג שלכם ולסוג התוכן שלכם בגלל שדרכם אתם תעבירו את הייחודיות הזאת. התקשורת זה הכל, תדחפו את הייחודיות שלכם בכל דבר. באתר אינטרנט שלכם, באימיילים שאתם שולחים, בפרסומות וכו'.

 

תוודאו שהמותג שלכם חזק!

תהליך המיתוג יכול להיות ממש כיף, אבל זה יכול להיות גם מסובך. המותג יכול להיות אחד הנכסים החזקים ביותר לחברה ואם המיתוג נעשה בצורה נכונה הוא יקנה את הנאמנות של הלקוחות, דבר שכל עסק חולם שיהיה לו. במיתוג, אחד הדברים הכי קובעים זה העקביות. כשהמותג שלכם מציג בעקביות בכל ערוצי השיווק שלכם בצורה קבועה. אז תבדקו האם המיתוג שלכם תמיד חל על- הלוגו שלכם, אתר אינטרנט, ניירת משרדית ממותגת, כרטיסי ביקור, חתימת מייל, פרסומות, עיצוב למארזים, הפרופילים ברשתות החברתיות. תבדקו במקומות שמהם הלקוחות שלכם מגיעים אליכם ויוצרים קשר עם המותג שלכם.

 

אם המותג שלכם מכיל כמה מותגי משנה (שלוחות, חברות בת). האם עשיתם ביקורת אסטרטגית באדריכלות של המותג שלכם כדי למנף את ההון הפוטנציאל של המותג? לא מדובר פה רק בעיצוב טוב, ארכיטקטורת מותג שבנויה היטב תביא לכם הרבה ערך והכרה. וגם מבחינת SEO זה יעזור לכם וישפר לכם את המיקומים במנועי החיפוש.

 

תעשו אופטימיזציה לאתר שלכם.

עיצוב אתר אינטרנט זה הרבה יותר מדף שנראה טוב. האתר שלכם לעיתים קרובות הוא הדבר שקובע את הרושם הראשוני שאנשים מקבלים על החברה שלכם, מה שאומר שהאתר שלכם צריך להיות יותר מ-רק נראה טוב (שזה דבר מצוין). הוא צריך להיות ברור וקל לשימוש, אם האתר שלכם עמוס וקשה לנווט בו, אתם תאבדו המון לקוחות פוטנציאלים. תזכרו בעצמכם את הפעם האחרונה שנכנסתם לאתר שלא מעוצב טוב וקשה לנווט בו, מה הרושם הראשוני שקיבלתם? נשארתם בו הרבה? אני מאמין שיצאתם ממנו ועברתם לאתר של מתחרה. אותו דבר קורה גם ללקוחות שלכם, אם הם לא יבינו בדיוק מה אתם מוכרים ומה ההצעה שלכם, הם יעזבו. כל מה שצריך זה לחיצה על כפתור אחד והם הלקוחות שלכם.

 

אז תהיו ברורים עם המסר שלכם. תוודאו שהאתר שלכם זה מקום שאנשים ירצו להישאר בו, לא רק בגלל שהוא נראה טוב, אלא גם בגלל שהמידע שהגולשים מחפשים נמצא במקום שקל להגיע. מאחורי עיצוב ובנית אתר אינטרנט יש תורה שלמה שכוללת איפה הכפתורים יהיו ממוקמים, איזה תוכן בדיוק יהיה באתר ואיפה. איזה צבעים יהיו באתר שיגרמו לכמה שיותר מעורבות רגשית. שהאתר יהיה בנוי בצורה טובה לSEO כדי לוודא שהאתר שלכם יגיע למלוא הפוטנציאל שלו.

 

תכתבו תכנים מפציצים

אם קראתם או שמעתם משהו על שיווק באמצעות תוכן או שיווק נכנס אז בטח שמעתם את הביטוי הידוע "תוכן הוא המלך". נכון שקצת משתמשים בביטוי הזה יותר מדיי, אבל כשהוא מתקשר לשיווק נכנס, אין יותר נכון ממנו. תוכן זה הדלק שמניע את הלקוחות שלכם. גם זה איך שגוגל עובדת כדי לאתר אתרים שמגיע להם להיות במקומות הראשוניים ולהזרים אליהם גולשים. וגם הרבה לקוחות רוצים לקבל המון מידע על הדברים שהם רוצים לקנות או להשתמש או לבעיה מסוימת שיש להם.

 

התוכן הם כל המילים הכתובות שמשמשות כדי להעביר את המותג שלכם, החל מהמלל באתר שלכם ובדפי נחיתה שגולשים מגיעים אליהם, עד הבלוגים בפוסטים, ניוזלטר ובאימיילים שאתם כותבים. אבל זה לא מספיק רק שיש תוכן חשוב,  צריך שיהיה לכם תוכן איכותי שהוא עקבי. שיווק באמצעות תוכן נעשה על ידי זה שתספקו הרבה מידע שימושי לבסיס הלקוחות שלכם. לא מדובר פה בתוכן שיווקי אלא בתוכן שייתן מידע, תוכן אינפורמטיבי.

 

תחשבו על זה ככה, אם אתם כותבים תכנים מעוררי מחשבה ואינטליגנטים בבלוג שלכם, בואו נגיד בתדירות שבועית, תוכן שאיכשהו פותר בעיות, עונה על שאלות או פשוט סתם תוכן שמבדר את הקהל יעד שלכם, ככה אתם תהיו ה-מקום שהלקוחות שלכם ירוצו אליו כשהם יצטרכו מידע. והם תמיד יחזרו לאתר שלכם מהסיבה הפשוטה שאתם נותנים להם שירות בחינם. ומה שקורה גם זה שאתם בונים אמון ומערכת יחסים עם הלקוחות שלכם בצורה לא פולשנית. ומתי שהעוקבים שלכם יזכרו שהם צריכים את המוצר או השירות שאתם מציעים, תנחשו ממי הם ילכו לקנות אותו… בדיוק. הם הולכים ליצור אתכם קשר, עם החברה שהם סומכים עליה.

 

אז התוכן שלכם הוא יעיל וחיוני עבור טיפוח הלקוחות שלכם בזמן שהם עוברים את תהליך הקנייה, אבל כדי לעשות את זה בצורה טובה אתם צריכים לדעת באיזה סוג תוכן להשתמש, ומתי.

 

הנה כמה סוגי תכנים מומלצים עבור כל שלב במסע הקנייה של הלקוחות.

 

שלב המודעות

  • ספרים אלקטרונים
  • ספר לבן
  • דוחות
  • פוסטים של בלוגים

 

שלב ההתלבטות

  • וובינרים
  • פודקאסט
  • סרטוני וידאו
  • מדריכים

שלב ההחלטה

  • השוואות מוצרים
  • קייס סטדי
  • מנוי ניסיון לחודש חינם/להורדה

 

אבל זה לא מפסיק שם. הלקוחות שלכם הם לא היחידים שאוהבים תוכן איכותי. גם גוגל אוהבים. יצירת תוכן זה דבר מאוד מאוד חשוב לאסטרטגיית SEO שלכם.

 

 

תגדירו את ערוצי ההפצה שלכם

אז אם התוכן זה הבשר, ערוצי ההפצה שלכם הם הידיים שמאכילות את הבשר. ערוצי ההפצה לא פחות חשובים מהתוכן עצמו, בלי שיהיה לכם הפצה אז התוכן שלכם זה הולך לאיבוד ומתבזבז ולא שימושי. אז חושב שיהיה לכם הבנה של איך כל ערוץ עובד ותשתמשו במיקס של ערוצים.

 

רשתות חברתיות

בעולם של רשתות חברתיות זה משתלם לעשות אסטרטגיה כוללת שפועלת בהתאם לרשתות החברתיות שאתם עובדים בהם. לדוגמא, הדרך שבה אתם משווקים בטוויטר תהיה שונה מהדרך שבה אתם משווקים בפייסבוק. ישנם סוגי אתרים שונים עם מטרות שונות והמסר שלכם צריך לשקף את זה. אסטרטגיה אחת שלעומת זאת כן עובדת עבור כל סוגי הרשתות החברתיות זה השימוש בתמונות. פוסטים עם תמונות מקבלות הרבה יותר קליקים ומעורבויות. ובגלל שברשתות החברתיות כל העניין זה שיראו את התוכן ואת המסר שלכם, התזמון מאוד חשוב פה. הסוד הוא לתפוס את האנשים בהפסקה שלהם, מוקדם בבוקר או בלילה. הנה כמה תזמונים מומלצים:

  • טוויטר 13:00 – 15:00 בימי חול
  • פייסבוק 13:00 – 16:0 ו14:00 – 17:00 בימי חול
  • לינקדין 07:00 – 08:30
  • אינסטגרם 17-18

 

כמובן שזה תלוי בענף ובתחום שלכם. המפתח הוא לבחון ולבחון שוב במטרה לראות מתי הקונים שלכם עושים מעורבות עם הפוסטים שלכם. תסתכלו על המתחרים שלכם. תראו מי עושה פרסומות ברשתות החברתיות ותבדקו את הפרסומות שהם ובאיזה שעות הם הכי מפרסמים. תזכרו, המעורבות שלכם ברשתות החברתיות זה המפתח. כאשר אתם יוצרים אינטראקציה עם הקהל יעד שלכם אתם בעצם אומרים להם שאתם שומעים אותם, ואתם משפרים את המותג שלכם ואת הנראות שלכם כלפי חוץ.

 

בדיוק כמו תכנון של התוכן שלכם, גם השיווק ברשתות החברתיות מצריך אסטרטגיה משל עצמה שמשתלבת גם עם התוכנית השיווק הכללית שלכם.

 

EMAIL

 

שיווק במייל זה עוד טקטיקה מצוינת בארסנל טקטיקות של שיטת השיווק – שיווק נכנס. האימייל הוא מאוד שימושי ואפקטיבי בתור כלי לטיפוח לידים. על ידי זה שהוא שומר על קשר עם לקוחות פוטנציאלים שנכנסו לאתר שלכם והשאירו פרטים.
דוגמא למקרה כזה: אדם נכנס לאתר שלכם ואתם מציעים לו להוריד מדריך חינמי וככה בתמורה להרשמה למייל שלכם, ואז אתם שולחים לו את המדריך שהבטחת לו ורושמים אותו לניוזלטר כדי שהוא יקבל תכנים דומים ותכנים שיווקיים שלכם.
כמו ברשתות החברתיות, התזמון במייל הוא גם מאוד חשוב. בעוד ששילוב של דוא"ל לתוכנית שיווק שלכם זה חשוב, אם תעשו את זה בצורה מוגזת זה עתיד להיכשל. אנשים לא רוצים שתפציצו אותם במיילים ואם אתם תפציצו בכמות מיילים בזמן קצר, אתם עלולים לאבד לקוח פוטנציאלי.

 

זכרו, מתי שאתם מכינים את האימיילים שלכם, תשמרו על תוכן קצר, שכולל קריאה לפעולה אחת, ותכללו קישורים שיקשרו לאתר שלכם, תשתמשו בתמונות ותתנו כותרת מפציצה. מה ששונה בשיווק במייל זה שאתם לא יכולים לעשות יותר מדיי בדיקות, הקהל לא סבלני לזה.

 

SEO

 

מאחר ואנחנו כבר מבוססים, התוכן שיצרתם הוא חשוב מאוד לאסטרטגיה שלכם, אבל הוא שימושי אך ורק אם הוא נופל לידיים הנכונות. SEO זה מה שגוגל ושאר מנועי החיפוש משתמשים כדי לאנדקס את הדפים שלכם ונותנת לתכנים שלכם להימצא על ידי הלקוחות הפוטנציאלים שלכם. בעולם הדיגיטלי, SEO זה דבר סופר חשוב. תחשבו על זה כערוץ שיווק אחר לגמרי עם חוקים אחרים לגמרי.

 

כדי לעשות SEO בצורה אפקטיבית, אתם צריכים להתאים ולעשות אופטימיזציה לתכנים שלכם וכשאנו אומרים תכנים, אנחנו מתכוונים את כלל התכנים, החל מהבלוג שלכם, דפי נחיתה, ועד לתגיות באתר. בשביל לעשות את זה אתם צריכים לעשות מחקר מילים ולהכין רשימת ביטויים שאתם רוצים להיות מדורגים בהם. אבל SEO זה הרבה מעבר מרק להוסיף ביטויי מפתח. בניית קישורים, תוכן, ואיתותים מרשתות חברתיות כולם משחקים ביחד בשביל לבנות אסטרטגיית SEO טובה.

מדידות, הערכות

 

זה השלב בתוכנית שלכם שאמור להיות באופן שוטף, ברגע שאתם מוציאים לפועל את התוכנית שיווק שלכם, תתחילו לעקוב, למדוד ולדווח.

 

היכולת למדוד את המאמצים של השיווק נכנס שלכם זה אחד הדברים הכי בעלי ערך והכי יפים בתוכנית שיווק נכנס שלכם. כמות הדברים שיש למדוד ולבחון היא ללא סוף. וזה דבר טוב כי מתי שאתם יכולים לבחון ולמדוד אתם יכולים לשפר נקודות תורפה.

 

אתם צריכים למדוד, לדווח ולבחון את השיווק נכנס שלכם על בסיס חודשי כדי לראות מה עובד ומה לא, וכדי ללמוד עוד על הבסיס של הלקוחות שלכם. זה אולי נשמע כמו חתיכת כאב ראש, אבל בתכל'ס זה יכול להיות באמת כיף!

יצירת תוכנית טקטית

 

אחרי שיש לכם את האסטרטגיה שלכם מוכנה, זה הזמן להחליט איזו טקטיקה הכי חשובה להצלחה של האסטרטגיה שלכם. לדוגמא, חברה מסוימת מחליטה להתמקד על 4 טקטיקות מרכזיות למשך השנה: יצירת בלוג, אתר אינטרנט,  SEO, ופיתוח רשימת תפוצה לקמפיין שיווק במייל. בזמן שהם רוצים אולי לעבוד על האסטרטגית רשתות החברתיות שלהם לשנה המדוברת, הם יקדישו את רוב התקציב שלהם והזמן שלהם לארבעת הטקטיקות הראשיות תוך המשך עם תקציב קטן לרשתות החברתיות. בנוסף צריך גם לוחות שנה וזמנים לטקטיקות כדי לעזור לפרוס את הפרטים של כל טקטיקה.

 

יש הרבה דברים שצריכים להיעשות כשרוצים ליצור תוכנית שיווק נכנסת. אבל כשזה נעשה בצורה טובה זה יכול להיות אחד הנכסים בעלי הערך הגדולים ביותר לכל חברה. יש ציטוט שאומר "תכנן את העבודה, עבוד את התוכנית".

 

אנו בMAGIX מאמינים גדולים בשיווק נכנס, בגלל שראינו את התוצאות בידיים שלנו. זה איך שאנחנו משווקים את העסק שלנו ואיך שאנחנו משווקים את העסקים של הלקוחות שלנו. אם אתם צריכים עזרה בלפתח את התוכנית שיווק שלם, דברו אתנו.

קחו החלטה עוד היום

השאירו פרטים ונשמח לשוחח איתכם

 

קחו החלטה עוד היום

*לקבלת הצעת מחיר מהירה ומשתלמת לחצו על הקישור למטה ומלאו טופס להצעת מחיר